משך 11 שנים נמכרו ביטוחים ללא רישיון ופיקוח. איפה שומרי הסף? 10 למרץ 2024 חברת אליעזר-לנהג מוכרת לציבור הרחב "כתבי שירות" המקנים תמורת סכום חודשי, זכות לייצוג משפטי בתחום תאונות הדרכים ועבירות התנועה. האם מדובר בביטוח?
תקנות הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח) (תנאים בחוזה ביטוח לניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח בישראל), תשע"ה-2015 18 לאפריל 2023
סימן ח': חוזה ביטוח - חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תשנ"ח-1998 18 לאוקטובר 2020 סימן ח' חוזה ביטוח- בחוק שיוויון לאנשים עם מוגבלות, , תשנ"ח-1998
תקנות הפיקוח על שירותים פיננסיים(קופות גמל)(כיסויים ביטוחיים בקופות גמל) (נגיף הקורונה החדש) (הוראת שעה), תש"ף-2020 2 לאוגוסט 2020
מקרה הביטוח קרה. מה עושים? 21 לספטמבר 2017 הצעדים שיש לנקוט בהם עם קרות מקרה הביטוח: ההודעה המידית, התביעה בכתב ושישה טיפים: מה לעשות ולמה לא לעשות.
ביטול פוליסת ביטוח 1 לפברואר 2017 הוראת פיקוח: חיוב חברות הביטוח להציע למבוטח מגוון דרכים למימוש זכותו לביטול חוזה הביטוח שרק בהתקיימן ייכנס הביטול לתוקף.
צינון לשמירת מראית עין של טוהר מידות 29 למרץ 2016 בכיר במשרד המפקח על הביטוח החליט לפרוש מתפקידו ולהתמנות לתפקיד בכיר בתאגיד ביטוח עליו פיקח. האם בית המשפט יקצר לו את תקופת הצינון?
ביטול פוליסה בשל פיגור בתשלום פרמיה 21 לפברואר 2016 לפי סעיף 15 לחוק חוזה הביטוח חברת ביטוח רשאית לבטל פוליסת ביטוח עקב אי תשלום פרמיה, רק אם היא שלחה למבוטח שתי הודעות התראה.
עמדת ממונה - עקרונות לניסוח תכניות ביטוח 24 לאוגוסט 2015 מסמך מנחה מאת המפקחת על הביטוח- עקרונות מנחים לחברות הביטוח בעת ניסוח תכניות ביטוח
הוראות לניסוח תוכניות ביטוח 20 לאוגוסט 2015 חוזר המפקחת על הביטוח מיום 16.1.15 הקובע רשימת הוראות שעל חברות הביטוח לכלול בתכניות ביטוח.
חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות 12 לפברואר 2015 הוראת פיקוח: חברת ביטוח חייבת למסור לאדם עם מוגבלות הודעה מנומקת בכתב לגבי הגידול בסיכון שהיווה בסיס להחלטתה לא לקבלו לביטוח או לקבלו בתנאים.
הוצאות אישיות עבור הליכי סרק 26 למאי 2014 אדם אשר זכה בפסק דין נגד חברו, רשאי לכאורה לגשת ללא דיחוי עם פסק הדין לכל לשכת הוצאה לפועל. האם דין זה נכון גם באשר לפניה להוצאה לפועל בעניין פסק דין
פיצויים עונשיים. גם בישראל? 25 לפברואר 2013 "גרירה בלתי מוצדקת של מבוטח לבית המשפט", אומרת הצעת חוק שהונחה על שולחן הכנסת, היא מעשה פוגעני וחמור המצדיק הטלת פיצוי עונשי. האם יש להצעת החוק סיכוי?
הרכב השנה בתחום הביטוח 31 לדצמבר 2012 אלפי מבוטחים מנהלים מאבקים מתישים למימוש זכויות. כך הפכו בתי המשפט לחצר האחורית של טייקוני הביטוח. על רקע אלה התבלט הרכב שופטים אנושי עם "לב שומע".
טעות אנוש מבוטחת 17 לאוקטובר 2012 מוניתו של המבוטח נגנבה. חברת הביטוח טענה כי הכיסוי הביטוחי פקע, משום שביטל את החיבור לאיתוראן טרם הגניבה. המבוטח הודה כי היה מודע לדרישת המיגון
תקווה לשנה הבאה: גלו לנו את הסוד, איפה כדאי לבטח? 20 לספטמבר 2012 במהלך השנה שחלפה, נחשפנו למדיניות חסרת רסן ואכזרית של תאגידי הביטוח בארץ ואולי נכון יותר לקרוא להם טייקוני הביטוח. כיצד הגענו למצב עגום שכזה?
דע את זכויותיך: המדריך לביטוח - פרק חמישי: איך מתמודדים עם חוקרי ביטוח? 28 למרץ 2012 למה בכלל חברות הביטוח מעסיקות חוקרים? האם חייבים לשתף פעולה עם החוקר? האם חייבים להיפגש עם החוקר לבד? האם מותר למבוטח להקליט את החקירה?
דע את זכויותיך: המדריך לביטוח - פרק רביעי: אמת או שקר, מה עדיף? 16 לפברואר 2012 סעיף 25 לחוק חוזה הביטוח קובע כי מבוטח המוסר לחברת הביטוח "בכוונת מרמה" עובדות כוזבות, מאבד את תביעתו. כדי לא ליפול במלכודת "כוונת המרמה", ראו טיפים:
על פוליסות ביטוח שקיומן נעלם מעינינו 9 לפברואר 2012 תושבי ישראל עטופים מכף רגל ועד ראש בביטוחים.אולם בנפול עלינו אסון, רבים מאתנו אינם יודעים על קיומם. פרק זה במדריך נועד לעזור לאתר פוליסות עלומות.
דע את זכויותיך: המדריך לביטוח- פרק שני: זהירות- התיישנות מקוצרת 17 לינואר 2012 מי שיעיין במאגרי פסיקה, יגלה תופעה מזעזעת: אלמנות, יתומים ונכים, נזרקים בזה אחר זה מאולמות בתי המשפט, ולמרות שתביעתם צודקת. הסיבה אחת: התיישנות.
דע את זכויותיך: המדריך לביטוח- פרק ראשון: על חשיבות הידע בהתמודדות עם תאגידי הביטוח 8 לינואר 2012 שוק הביטוח הפך במהלך השנים האחרונות לשוק בשליטת הטייקונים. חברות הביטוח מנצלות את כוחן מול חוסר הידע והמצוקה של המבוטח. לפניכם מדריך עזר להתמודדות.
שופטים עם רגישות חברתית 1 לינואר 2012 שנת 2011 היתה שנת התפכחות גם בתחום הביטוח והפנסיה. הציבור הבין כי הטייקונים השתלטו גם על כספי הפנסיה. האם מערכת המשפט תגן עלינו מפני הטייקונים?
והשופטים, מה חלקם בהתעוררות המחאה החברתית? 21 לאוגוסט 2011 בטקס השבעת שופטים חדשים, העידה הנשיאה דורית ביניש על עצמה, כי צדדה בהשקפות תנועת המחאה החברתית, עוד בטרם זו קמה. האמנם בתי המשפט פועלים כך?
המפקח על הנזירות של האם תרזה 6 לאפריל 2011 בשעה טובה פורסם הנוסח הסופי של חוזר המפקח בנושא בירור תביעות. החוזר נועד למנוע מחברות הביטוח לנצל את מצוקת המבוטחים להתחמק מיישוב הוגן של תביעות.
מדריך למבוטחים נפגעי אסון הכרמל 13 לדצמבר 2010 עם שוך הלהבות, נפגעי אסון הכרמל החלו להתמודד עם שיקום נזקי השריפה. הנפגעים יאלצו להתוודע במהרה לזירה בה שולטים חברות הביטוח, החוקרים ועורכי הדין.
רופאים בשירות חברת הביטוח 8 לנובמבר 2010 במדינת חוק, הקביעה מה באמת קרה היא נחלתו הבלעדית של השופט. על השופט להכריע מהי האמת. עדיין בדרך אל ההכרעה השופט זקוק לידע ולניסיון של המומחים הרפואיים
רוקחים בחסות בג"צ 20 לספטמבר 2010 מטרת חוזר המפקח בעניין בירור ויישוב תביעות היא לגרום לתאגידי ביטוח לברר תביעות "בתום לב, ענייניות יסודיות" האם בסופו של דבר ירוקן החוזר מתוכן?
מעשים מגונים בילדה לא מצדיקים פיצויים עונשיים 15 לאפריל 2010 האם ראוי להטיל פיצויים עונשיים על מי שעשה מעשים מגונים בילדה בת שש? שבעה שופטים עונים על שאלה זו בשלילה. האם ראוי לברר את השאלה בדיון נוסף?