Change text to large sizeChange text to medium sizeChange text to small size

"מדריך למבוטחים נפגעי אסון הכרמל" - פסקי דין במקרים דומים

1 - 32 מתוך 1,290

רוקחים בחסות בג"צ

20 לספטמבר 2010
מטרת חוזר המפקח בעניין בירור ויישוב תביעות היא לגרום לתאגידי ביטוח לברר תביעות "בתום לב, ענייניות יסודיות" האם בסופו של דבר ירוקן החוזר מתוכן?

שינוי כיוון

20 ליוני 2010
פריצה לבית העסק. חברת הביטוח שילמה לפי הערכת השמאי מטעמה. המבוטח סבר כי קופח ופנה לביהמ"ש. בביהמ"ש הופתע לגלות כי חברת הביטוח מכחישה את עצם קרות הארוע

נבל ברשות התורה

15 לנובמבר 2004
האם רשאית חברת ביטוח להטיח במבוטח טענות מרמה ארבע שנים לאחר קרות מקרה הביטוח ובניגוד להנחיית המפקח על הביטוח שלפיה יש להעלותן מייד בהזדמנות הראשונה.

המפקח על הנזירות של האם תרזה

6 לאפריל 2011
בשעה טובה פורסם הנוסח הסופי של חוזר המפקח בנושא בירור תביעות. החוזר נועד למנוע מחברות הביטוח לנצל את מצוקת המבוטחים להתחמק מיישוב הוגן של תביעות.

מרבה ביטוחים מרבה דאגה

9 לינואר 2006
דירת המבוטחים נשרפה. הסתבר כי המבוטחים ביטחו, כנראה מתוך חוסר עירנות, את דירתם פעמיים. האם רשאית חברת הביטוח הראשונה שאליה פנו המבוטחים, לשלם רק חלק?

טעיתי בגדול

20 לדצמבר 2004
חנותו של המבוטח נשרפה. חברת הביטוח טענה כי המבוטח רמאי וכי הוא הצית את חנותו. אלא שחוקר השריפות מטעם חברת הביטוח הגיע למסקנה שכלל לא היתה הצתה.

סחבת וגרירת רגליים

6 לספטמבר 2004
רכבו של המבוטח נשרף. חברת הביטוח פתחה בחקירה שנמשכה ונמשכה. רק בחלוף שלוש שנים ושמונה חודשים, הודיעה המבטחת כי אינה מתכוונת לשלם. האם תביעתו התיישנה?

כמו נמלים בחודשי הקיץ

2 לאוגוסט 2004
קבלני הובלה פרסמו במדריך דפי זהב הובלה עם "אחריות וביטוח מלאים לכל הובלה". האם לאור נוסח פרסום זה חל חוק חוזה הביטוח על חוזה ההובלה?

אין מקצה שיפורים

20 ליולי 2004
חברת הביטוח דחתה את תביעת המבוטחת, אולם שמרה בבטן את טענותיה, כי המבוטחת ביצעה מעשי מרמה והעלימה עובדות. האם רשאית המבטחת לעלות טענות אלו במשפט?

ניצול פריצה בנסיון להוציא פיצוי מוגדל

19 למאי 1998
בית העסק נפרץ. חברת הביטוח טענה כי המבוטח דיווח כי נגנבה סחורה בשווי רב יותר מאשר נגנבה. האם בעקבות ניפוח תביעתו יקבע בית המשפט כי אינו זכאי לפיצוי כל

הרכב השנה בתחום הביטוח

31 לדצמבר 2012
אלפי מבוטחים מנהלים מאבקים מתישים למימוש זכויות. כך הפכו בתי המשפט לחצר האחורית של טייקוני הביטוח. על רקע אלה התבלט הרכב שופטים אנושי עם "לב שומע".

השלמת פיצוי על ירידת ערך בעת מכירה

2 לדצמבר 2012
רכב המבוטחים נפגע בתאונה. שמאי חברת הביטוח העריך את ירידת הערך והמבוטחים לא מחו. אולם, כאשר ביקשו למכור את הרכב, התברר כי הערכת השמאי לא היתה מציאותית

הפוסל במומו פוסל

25 למאי 2010
בית העסק של המבוטחת נשדד. חברת הביטוח טענה כי קלדנית טעתה בהקלדת סכום הביטוח בפוליסה, והמבוטחים ניסו במרמה לנצל את טעות הקלדנית ולכן לא מגיע להם כלום!

תוצאה של אין תוצאה

25 לאפריל 2010
תכשיטיה של המבוטחת נעלמו. חברת הביטוח חשדה בה ו/או בקרוב משפחתה כי ידם הייתה במעל ודרשה כי יתייצבו לבדיקת פוליגרף. תוצאות הבדיקה לא מצאו חן בעיניה.

הטעייה ברגל גסה

24 ליוני 2008
אצל המבוטח הייתה פריצה. חברת הביטוח החתימה אותו על הסכם פוליגרף. אולם ראה זה פלא... המבוטח התחנן לגשת לבדיקה וחברת הביטוח סירבה.

קץ עידן הפוליגרף?

17 ליוני 2008
בהנחיה שנכתבה בלשון ברורה וחד משמעית, שם המפקח על הביטוח, ידין ענתבי, קץ לתופעה המבישה של הכשלת מבוטחים תמימים באמצעות בדיקות פוליגרפיות.

על השערות ודעות קדומות

18 למאי 2008
ביתם של המבוטחים נפרץ. הבעל מיהר להתלונן במשטרה, מבלי לברר עם אשתו, מה הייתה תכולת תיקה האישי שנגנב. חברת הביטוח טענה כי בני הזוג "ניפחו" את תביעתם.

הקלות הבלתי נסבלת בהטלת דופי

18 למרץ 2008
חנותו של המבוטח נשרפה. החוקר הראשון של חברת הביטוח לא מצא דבר. החוקר השני העלה חשדות. חברת הביטוח דחתה את התביעה. בית המשפט דן בחשדות.

נזק תוצאתי – לא מה שחשבתם

15 לנובמבר 2007
מטבח הדירה המבוטחת גובל בסלון. הצפה גרמה נזק למרצפות המטבח. המבוטח נאלץ להחליף גם את מרצפות הסלון. האם הצורך בהחלפת מרצפות הסלון הוא נזק ישיר או עקיף?

הלך השלט הלך הביטוח

27 לאוגוסט 2007
מכוניתה של המבוטחת נגנבה. בבדיקת חוקר חברת הביטוח התברר כי המפתח והשלט מקולקלים. האם בנסיבות אלה פטורה חברת הביטוח מתשלום?

הטלת דופי על דרך הסתם

8 למרץ 2007
ביתו של המבוטח נפרץ. חברת הביטוח שלחה אליו חוקר. החוקר פיתח השערות לא מבוססות על סמך מידע שסיפק לו המבוטח. האם יזכה המבוטח בתגמולי הביטוח?

הן במומחיה לא תאמין

28 לאפריל 2005
דירתה של המבוטחת נפרצה. חברת הביטוח העסיקה שמאים, חוקר ומומחה אזעקות. כולם נתנו אמון בגרסת המבוטחת כי הפעילה את האזעקה. ורק חברת הביטוח לא האמינה....

ניצול לרעה של טענת התיישנות

21 ליולי 2004
חברת הביטוח הודיעה למבוטחת שלה כי תדון בתביעתה לתגמולי ביטוח רק לאחר סיום חקירת המשטרה. אלא שהמשטרה סיימה את חקירתה רק לאחר שחלפה תקופת ההתיישנות.

מבטח ישיר ונפגע תמים

1 ליולי 2004
המבטחת שלחה לניזוק-עולה חדש, המחאה עם סכום נמוך משמעותית מהפיצוי המגיע לו. האם חתימתו בגב ההמחאה לשם הפקדתה גזרה כי חברת הביטוח תתחמק מלשלם את היתרה?

מבטח המייאש את מבוטחו

14 לדצמבר 1997
רכבו של המבוטח נגנב והוצת. חברת הביטוח סירבה לשלם בטענות שונות בין היתר בשל אי שיתוף פעולה, מרמה וכיוצ"ב. ביהמ"ש לא ראה בעין יפה את התנהלות המבטחת.

פריצה שהביאה לאובדן הכנסה

17 לנובמבר 2000
השופטת נורית אחיטוב, מביהמ"ש השלום בכפר סבא, האמינה למבוטחים כי מיגון רכבם היה תקין והופעל עובר לאירוע הגניבה. האם יפוצו גם על אובדן הכנסתם עקב העיכוב

הצרת חובת הגילוי היזומה

27 לאוקטובר 1996
מועדונם של המבוטחים נשרף. האם העובדה שהמבוטחים לא גילו לחברת הביטוח בטרם עשיית הביטוח שבעבר היה להם סכסוך עם עובדת ושותף תשלול מהם את תגמולי הביטוח?

משקלו של סירוב

18 ליוני 1992
חנות הבגדים המבוטחת נשרפה. לבקשת חברת הביטוח המבוטחת הסכימה לעבור בדיקת פוליגרף. לפני קיום הבדיקה התחרטה. האם השינוי בטעמה מחשיד כי ידה היתה במעל?

שמאי לדבר טעות

25 ליוני 1991
מסעדה הוצתה. חברת ביטוח חשדה כי ידו של המבוטח היתה במעל, אבל במקביל מינתה שמאי להעריך את גובה הנזק. השמאי אישר את הצעת המחיר לשיפוץ. האם אישורו מחייב?