מדריך למבוטחים נפגעי אסון הכרמל 13 לדצמבר 2010 עם שוך הלהבות, נפגעי אסון הכרמל החלו להתמודד עם שיקום נזקי השריפה. הנפגעים יאלצו להתוודע במהרה לזירה בה שולטים חברות הביטוח, החוקרים ועורכי הדין.
המפקח על הנזירות של האם תרזה 6 לאפריל 2011 בשעה טובה פורסם הנוסח הסופי של חוזר המפקח בנושא בירור תביעות. החוזר נועד למנוע מחברות הביטוח לנצל את מצוקת המבוטחים להתחמק מיישוב הוגן של תביעות.
תקווה לשנה הבאה: גלו לנו את הסוד, איפה כדאי לבטח? 20 לספטמבר 2012 במהלך השנה שחלפה, נחשפנו למדיניות חסרת רסן ואכזרית של תאגידי הביטוח בארץ ואולי נכון יותר לקרוא להם טייקוני הביטוח. כיצד הגענו למצב עגום שכזה?
מרבה ביטוחים מרבה דאגה 9 לינואר 2006 דירת המבוטחים נשרפה. הסתבר כי המבוטחים ביטחו, כנראה מתוך חוסר עירנות, את דירתם פעמיים. האם רשאית חברת הביטוח הראשונה שאליה פנו המבוטחים, לשלם רק חלק?
מבטח ישיר ונפגע תמים 1 ליולי 2004 המבטחת שלחה לניזוק-עולה חדש, המחאה עם סכום נמוך משמעותית מהפיצוי המגיע לו. האם חתימתו בגב ההמחאה לשם הפקדתה גזרה כי חברת הביטוח תתחמק מלשלם את היתרה?
חברת ביטוח המתנהלת בסטנסילים 11 לדצמבר 2018 המבוטחת מסרה למגדל את כל המידע והמסמכים אך תביעתה נדחתה בגלל אי שיתוף פעולה.
השלמת פיצוי על ירידת ערך בעת מכירה 2 לדצמבר 2012 רכב המבוטחים נפגע בתאונה. שמאי חברת הביטוח העריך את ירידת הערך והמבוטחים לא מחו. אולם, כאשר ביקשו למכור את הרכב, התברר כי הערכת השמאי לא היתה מציאותית
שינוי כיוון 20 ליוני 2010 פריצה לבית העסק. חברת הביטוח שילמה לפי הערכת השמאי מטעמה. המבוטח סבר כי קופח ופנה לביהמ"ש. בביהמ"ש הופתע לגלות כי חברת הביטוח מכחישה את עצם קרות הארוע
הפתעת השנה מול אכזבת השנה 29 לספטמבר 2008 לקראת ראש השנה התשס"ט, התבקשנו על ידי עיתון ידיעות אחרונות באינטרנט להביע את דעתנו לגבי השנה החולפת בתחום הביטוח: על האכזבה ועל ההפתעה.
קץ עידן הפוליגרף? 17 ליוני 2008 בהנחיה שנכתבה בלשון ברורה וחד משמעית, שם המפקח על הביטוח, ידין ענתבי, קץ לתופעה המבישה של הכשלת מבוטחים תמימים באמצעות בדיקות פוליגרפיות.
חוסר תום לב מהותי 2 לפברואר 2006 מכוניתה של המבוטחת נגנבה. אכן הרכב רשום רק על שמך, אבל שכחת שיש לך בעל וגם לו מגיעות זכויות ברכב. כך נזפה חברת הביטוח במבוטחת. ובנוסף דרשה פוליגרף...
לא לוותר 25 לספטמבר 2005 המפקח על הביטוח הוציא הנחיות הפוסלות את התנהגותן של חברות הביטוח בכל הנוגע להחתמת תובעים על כתבי שחרור גורפים. ההנחיות אוסרות על חברות הביטוח להחתי
לא משלמת על טעויות 20 למרץ 2005 חברת הביטוח טעתה ברישום קוד הדגם של הרכב בפוליסה וסירבה לשלם למבוטח תגמולי ביטוח לפי שווי רכבו שנגנב. מי צריך לשאת במחיר הטעות, המבוטח או חברת הביטוח
נבל ברשות התורה 15 לנובמבר 2004 האם רשאית חברת ביטוח להטיח במבוטח טענות מרמה ארבע שנים לאחר קרות מקרה הביטוח ובניגוד להנחיית המפקח על הביטוח שלפיה יש להעלותן מייד בהזדמנות הראשונה.
סחבת וגרירת רגליים 6 לספטמבר 2004 רכבו של המבוטח נשרף. חברת הביטוח פתחה בחקירה שנמשכה ונמשכה. רק בחלוף שלוש שנים ושמונה חודשים, הודיעה המבטחת כי אינה מתכוונת לשלם. האם תביעתו התיישנה?
כמו נמלים בחודשי הקיץ 2 לאוגוסט 2004 קבלני הובלה פרסמו במדריך דפי זהב הובלה עם "אחריות וביטוח מלאים לכל הובלה". האם לאור נוסח פרסום זה חל חוק חוזה הביטוח על חוזה ההובלה?
אין מקצה שיפורים 20 ליולי 2004 חברת הביטוח דחתה את תביעת המבוטחת, אולם שמרה בבטן את טענותיה, כי המבוטחת ביצעה מעשי מרמה והעלימה עובדות. האם רשאית המבטחת לעלות טענות אלו במשפט?
המפקח על הביטוח- מפקח עם שיניים 23 לדצמבר 2002 חברת הביטוח דחתה את תביעת המבוטח. כאשר המחלוקת הגיעה לבית המשפט, ביקשה החברה להוסיף נימוק, שלא הועלה במכתב הדחייה הראשוני. דיון בהנחיות המפקחת בעניין.
תגמולי ביטוח המעשירים את המבוטח 14 למרץ 2000 רכבו של המבוטח נגנב. המבוטח הופתע לגלות כי חברת הביטוח מפחיתה מתגמוליו בשל משתנים כגון קילומטראז' גבוהה, וזאת על אף ששילם פרמיות לפי המחיר המלא.
עורמה ומצג שווא מטעם מבטחת 29 למרץ 1998 חברת הביטוח מסרה למבוטח המחאה לתשלום הוצאות משפט. בגב ההמחאה הופיע נוסח לפיו שהמבוטח מוותר על כל תביעה נוספת. השופטת הניה שטיין דנה בחוקיות דרישה זו.
על גבול ה-45 יום 22 לינואר 1996 רכבו של המבוטח נגנב ונמצא כעבור 49 יום. בפוליסה נקבע כי רכב יוגדר כגנוב אם לא נמצא במשך 45 יום. האם ביהמ"ש יקבע כי על המבטחת לשלם למבוטח את שווי הרכב?
השפעת מחלת הנפש על ההתיישנות 29 ליוני 1995 המבוטחת עבדה במספרה פוטרה. כתוצאה מהפיטורין לקתה במחלת נפש. את תביעתה בגין אבדן כושר עבודה הגישה באיחור רב. האם ימחק בית המשפט את תביעתה על הסף?
גלגול נשמות בביטוח 31 לאוקטובר 1994 חברת ביטוח המשלמת למבוטחה תגמולי ביטוח נכנסת לנעליו של המבוטח וכל זכויותיו של האחרון כלפי מי שהזיק לו שייכות לחברת הביטוח. האם היא רשאית לסחור בזכות?
הנהג נעלם. אפשר לתבוע את המבטחת? 29 לאוקטובר 2017 הרשם הבכיר אורן כרמלי דן בשאלה האם צד שלישי רשאי לתבוע את חברת הביטוח של הרכב הפוגע מבלי לתבוע את המבוטח עצמו?
הבטחנו לשלם החזר הוצאות מלא? אז הבטחנו 6 לאוגוסט 2017 מבוטחים בביטוח נסיעות לחו"ל שבו ארצה עקב מחלה. האם חברת הביטוח רשאית לעשות תספורת בהחזר ההוצאות למרות שנרכש כיסוי מורחב להחזר הוצאות?
חברת הביטוח לא טיפלה? שהמבוטח ישלם 3 לספטמבר 2013 מבוטחת בביטוח נסיעות אושפזה בבית חולים בניו-יורק. כאשר שבה ארצה העבירה את הטיפול בחשבון למבטחת. חלפו שלוש שנים. האם המבטחת תשלם למרות טענת ההתיישנות?
חברה המתעמרת במבוטח שלה 6 ליוני 2013 ממשאיתו של המבוטח נגנב "מְחַלק הכוח" במנוע. חברת הביטוח סירבה לשלם בטענה כי הגנב צריך לגנוב את כלי הרכב כולו ולא רק חלקים ממנו.
פיצויים עונשיים. גם בישראל? 25 לפברואר 2013 "גרירה בלתי מוצדקת של מבוטח לבית המשפט", אומרת הצעת חוק שהונחה על שולחן הכנסת, היא מעשה פוגעני וחמור המצדיק הטלת פיצוי עונשי. האם יש להצעת החוק סיכוי?
לא מתקנים ליקויים בטיחותיים 10 לפברואר 2013 רכב ניזוק בתאונה. חברת הביטוח שכנעה את המבוטח כי יכניס את רכבו לתיקון במוסך הסדר. המוסך ביצע עבודה רשלנית. המבוטח נאלץ לתקן את התיקון. התתנער המבטחת?
הרכב השנה בתחום הביטוח 31 לדצמבר 2012 אלפי מבוטחים מנהלים מאבקים מתישים למימוש זכויות. כך הפכו בתי המשפט לחצר האחורית של טייקוני הביטוח. על רקע אלה התבלט הרכב שופטים אנושי עם "לב שומע".