Change text to large sizeChange text to medium sizeChange text to small size
הודעה חשובה ללקוחות משרדנו
גם בימי סגר הקורונה אנו עובדים כרגיל ונפגשים עם לקוחות. זאת בזכות מערכת ספידוקס המאפשרת עבודה מלאה הן במשרד והן מרחוק. הכל תוך קיום קפדני של הנחיות משרד הבריאות.

"ברירת המחדל: תיקון בחלקים מקוריים" - פסקי דין במקרים דומים

1 - 32 מתוך 1,303

טיפול כושל ורשלני

28 לאוקטובר 2010
ממשאית המבוטח נגנבו חלקים. המבוטח ביקש לתקן את המשאית במוסך המוכר לו. האם על חברת הביטוח לשלם לפי הצעת המחיר הזולה שבידה, או את מלוא עלות התיקון?

אין תחליף למקור

4 לדצמבר 2005
רכב צד השלישי ניזוק על ידי מבוטחה של חברת הביטוח. הצד השלישי הקפידה לתקן את הנזק בחלף מקורי. חברת הביטוח של המזיק לא הסכימה לשלם, אלא על התחליף למקור.

העתק לא נאמן למקור

4 לאוקטובר 2009
רכב ניזוק בתאונה. מומחה חברת הביטוח המליץ לתקן את הרכב בחלפים לא מקוריים, לעומתו מומחה המבוטח המליץ לתקן בחלפים מקוריים. כיצד פותרים המחלוקת?

חטאה ויצאה נשכרת

3 למרץ 2008
רכב ניזוק בתאונת דרכים. חברת הביטוח סירבה לשלם עבור חלקים מקוריים מכיוון שבתאונה קודמת אותה חברה הרכיבה חלקים לא מקורייים ברכב ללא ידיעת המבוטח.

השמאי המכריע

15 למאי 2005
רכבה של המבוטחת ניזוק. בין שמאי חברת הביטוח לבין השמאי מטעם המבוטחת התגלעו חילוקי דעות. על מי מוטלת האחריות להפעלת מנגנון השמאי המכריע שבפוליסת המקיף

מחירון במחלוקת שופטים

8 לספטמבר 1998
רכבו של המבוטח ניזוק באובדן מוחלט. האם תגמולי הביטוח למבוטח יופחתו בהתאם לשווי הרכב הממשי ביום בהתחשב בפרמטרים המפחיתים מערכו. סקירת מחלוקת הפוסקים ב

פגיעה בתועלת החברתית הכוללת

2 לנובמבר 2000
סוגייה משפטית שעולם הביטוח מתחבט בה שוב: רכבו של המבוטח נגנב. האם על חברת הביטוח לשלם לו על פי שוויו ביום התאונה או לפי השווי לפיו שולמו פרמיות

משפט אינו משחק שחמט

12 לאוגוסט 2012
בעת רכישת הביטוח סיכם המבוטח עם סוכן הביטוח, כי תיקון הרכב יבוצע בחלקים מקוריים וחדשים בלבד. כשאירעה תאונה כפר סוכן הביטוח בהסכמות. כיצד הכריע המחוזי?

לא עושה חשבון למפקח

4 לדצמבר 2011
רכבו של המבוטח ניזוק טוטאלית בתאונה.חברת הביטוח שילמה למבוטח תגמולי ביטוח נמוכים מהמחירון. בית המשפט בוחן את חוזר המפקח הקובע מתי אפשר להפחית מהמחירון

לא לוקחת אחריות

29 למרץ 2011
משאית מבוטחת ניזוקה בתאונה. עקב טעות ברישום דגם המשאית שולמו פרמיות נמוכות. חברת הביטוח דרשה להשלים פרמיות לדגם היקר ובמקביל לשלם לפי הדגם הזול.

לא כל כך מכבדת את מבוטחיה

14 לפברואר 2006
רכב המבוטח ניזוק בתאונה. המבוטח לא הגיש חוו"ד שמאי לשווי הרכב, אלא רק דף ממחירון לוי יצחק. האם על המבטחת במסגרת החובה לבירור החבות- להציג חוו"ד שמאי?

לשון עילגת מעורפלת ועמומה

3 לאוגוסט 2005
המחפרון של המבוטח ניזוק בחוף הכנרת. חברת הביטוח הצביעה על חריג הקובע כי אין כיסוי לנזק בתוך הים או בסמוך לו, וטענה שגם אירוע שארע 200 מטר מהחוף מוחרג

השומרוני הטוב

20 לספטמבר 2004
מה תוקפה של החתמת מבוטח על כתב ויתור, כנגד תשלום חלקי של תגמולי ביטוח? על כך השופטת מלכה אביב, מבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים.

מחירון המעביר נטל

4 למאי 2004
בית המשפט פסק לטובת המבוטח במחלוקת עם חברת הביטוח. או אז שלפה חברת הביטוח שפן: המבוטח שכח להגיש לבית המשפט חוות דעת על גובה הנזק, ולכן לדידה יש לדחותו

שיחת טלפון גורלית

20 לאפריל 2004
חברות הביטוח הישיר מוכרות את ביטוחיהן באמצעות הטלפון. האם מותר לחברת ביטוח ישיר להפחית מתגמולי הביטוח בשל "תאונות קודמות", מבלי להודיע על כך בטלפון?

אובדן יד ראשונה

19 למאי 2003
אדם שמכוניתו ניזוקה כליל זכאי לתגמולי ביטוח שיאפשרו לו לרכוש מכונית דומה למכוניתו. אבל כאשר נרכשת מכונית כזו נוספת בעלות ברישום המכונית. האם יש פיצוי?

הודיה שקטה בחוסר סימטריה

21 למאי 2001
המבוטח גילה כי המבטחת שלו נוהגת בחוסר סימטרייה. את תגמולי הביטוח לרכב היא קובעת על ערך ממשי ואת הפרמיה היא קובעת לפי המחירון. האם יאושר כתביעה ייצוגית

סיפור קפקאי פשוט

22 לפברואר 2001
סוכן הביטוח הפנה את המבוטח למוסך מטעם חברת הביטוח, כדי שהמבוטח יתקן שם את רכבו שניזוק.התיקון לא עלה יפה. מי אחראי כלפי המבוטח, לתיקון הרכב?

שכר טרחת שמאי במתחם הסבירות

6 לינואר 2001
מהו גובה שכר טרחת השמאי שחברת הביטוח של המזיק חייבת בהחזרו לנפגע ברכבו-הצד השלישי. על כך השופטים אהרן מקובר ויעקב שיינמן.

אחידות הפיצוי מול הנזק הממשי

4 לינואר 2001
השופט יצחק ענבר, מבית משפט השלום בירושלים, דן בחובתו של המבטח, לפצות את המבוטח, למרות אי קיום אמצעי המיגון שנדרשו בפוליסה. וכן האם ישולם מחיר מחירון?

מחיר מחירון ללא הפחתות

29 לנובמבר 2000
פסק דין נוסף בויכוח על בסיס הפיצוי עבור רכב שנגנב או שניזוק באובדן כליל. השופטת יעל קלוגמן מנתניה מאמצת את הכרעתה של המפקחת.

החמצת הזדמנות

11 לנובמבר 2000
לשולחנו של בית המשפט העליון, מגיעה אחת הסוגיות המטרידות את עולם הביטוח : גובה הפיצוי עבור אובדן מוחלט של רכב, האם לפי שווי המחירון או לפי השווי הממשי?

נזק תוצאתי

9 למאי 2013
המבוטח חש כי אבן פגעה בגחון רכבו. בדיקתו הראשונית העלתה כי אין כל פגיעה ברכב. בתום הנסיעה הבחין בנזילת שמן מהמנוע. האם הנזק למנוע הוא "נזק תוצאתי"?

השלמת פיצוי על ירידת ערך בעת מכירה

2 לדצמבר 2012
רכב המבוטחים נפגע בתאונה. שמאי חברת הביטוח העריך את ירידת הערך והמבוטחים לא מחו. אולם, כאשר ביקשו למכור את הרכב, התברר כי הערכת השמאי לא היתה מציאותית

אליהו, הסכמים יש לכבד!!!

7 ליוני 2012
המבוטח הגיע להסכם: הוא ימכור את שרידי רכבו בעצמו וחברת הביטוח תשלם את שווי הרכב בניכוי השרידים. המבוטח מכר את השרידים במחיר גבוה, כיצד הגיבה המבטחת?

לא טיפלת ברכב כמו שצריך

15 למרץ 2011
כדי לחסוך, המבוטח התקין צינור סולר במכוניתו במו ידיו. כעבור חצי שנה הרכב נשרף. חברת הביטוח טענה כי השרפה פרצה בשל הצינור המאולתר. האם יזכה בתגמולים?

פיצול אישיות של ביטוח ישיר

2 למרץ 2011
עורכי הדין של חברת הביטוח הגנו בבית המשפט על הנהג המבוטח שהיה מעורב בתאונה, למרות ששאף שתי שאיפות מסיגריית גראס. אולם הפכו עורם ותבעו את המבוטח.

השווי כן קובע

27 למאי 2010
הקלנועית נגנבה. בפוליסת הביטוח נקבע ששוויה של הקלנועית 20,500 ש"ח. על פי סכום זה נגבתה הפרמיה. חברת הביטוח הסכימה לשלם רק את שווי הקלנועית בפועל.

חוסר תום לב עם צילינדר

1 ליוני 2009
אותה חברת ביטוח הייתה מעורבת בשני תיקים: באחד נקבע כי המבוטח רקם מזימה, ובשני שנקבע כי חברת הביטוח נהגה בחוסר תום לב. מי שילם יותר על התנהלותו הנלוזה?