טיפול כושל ורשלני 28 לאוקטובר 2010 ממשאית המבוטח נגנבו חלקים. המבוטח ביקש לתקן את המשאית במוסך המוכר לו. האם על חברת הביטוח לשלם לפי הצעת המחיר הזולה שבידה, או את מלוא עלות התיקון?
ברירת המחדל: תיקון בחלקים מקוריים 21 ליולי 2010 רכב ניזוק בתאונה. שמאי הביטוח הורה לתקן את הרכב בחלקים מקוריים. חברת הביטוח סירבה לשלם עבורם. שופטת בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים דנה במחלוקת.
אין תחליף למקור 4 לדצמבר 2005 רכב צד השלישי ניזוק על ידי מבוטחה של חברת הביטוח. הצד השלישי הקפידה לתקן את הנזק בחלף מקורי. חברת הביטוח של המזיק לא הסכימה לשלם, אלא על התחליף למקור.
השלמת פיצוי על ירידת ערך בעת מכירה 2 לדצמבר 2012 רכב המבוטחים נפגע בתאונה. שמאי חברת הביטוח העריך את ירידת הערך והמבוטחים לא מחו. אולם, כאשר ביקשו למכור את הרכב, התברר כי הערכת השמאי לא היתה מציאותית
לא עושה חשבון למפקח 4 לדצמבר 2011 רכבו של המבוטח ניזוק טוטאלית בתאונה.חברת הביטוח שילמה למבוטח תגמולי ביטוח נמוכים מהמחירון. בית המשפט בוחן את חוזר המפקח הקובע מתי אפשר להפחית מהמחירון
כיצד מחשבים ירידת ערך? תלוי את מי שואלים 28 לאפריל 2011 רכב חדש ניזוק בתאונת דרכים. שמאי חברת הביטוח קבע, על בסיס דו"ח וועדת ששון, כי ערך הרכב ירד ב2.5%. השמאי מטעם המבוטח קבע שערכו המסחרי של הרכב ירד ב9%.
העתק לא נאמן למקור 4 לאוקטובר 2009 רכב ניזוק בתאונה. מומחה חברת הביטוח המליץ לתקן את הרכב בחלפים לא מקוריים, לעומתו מומחה המבוטח המליץ לתקן בחלפים מקוריים. כיצד פותרים המחלוקת?
שמאי בית במסווה של שמאי חוץ 14 למאי 2009 השמאי הכריז "אובדן מוחלט" ואמר למבוטח כי הרכב שווה את מחיר המחירון."לכל היותר יורידו לך אחוז, אחוז וחצי". המבוטח נדהם לגלות הפחתה של 35% בתגמולים.
השמאי המכריע 15 למאי 2005 רכבה של המבוטחת ניזוק. בין שמאי חברת הביטוח לבין השמאי מטעם המבוטחת התגלעו חילוקי דעות. על מי מוטלת האחריות להפעלת מנגנון השמאי המכריע שבפוליסת המקיף
שיחת טלפון גורלית 20 לאפריל 2004 חברות הביטוח הישיר מוכרות את ביטוחיהן באמצעות הטלפון. האם מותר לחברת ביטוח ישיר להפחית מתגמולי הביטוח בשל "תאונות קודמות", מבלי להודיע על כך בטלפון?
יכולת מיקוח גרועה 5 לפברואר 2004 שילדת רכב ניזוקה בתאונה. בעל הרכב-הניזוק מכר את הרכב בהפסד שעלה על יותר מפי שניים מסכום ירידת הערך שנקבעה על ידי השמאי מטעם הניזוק עצמו.
אובדן יד ראשונה 19 למאי 2003 אדם שמכוניתו ניזוקה כליל זכאי לתגמולי ביטוח שיאפשרו לו לרכוש מכונית דומה למכוניתו. אבל כאשר נרכשת מכונית כזו נוספת בעלות ברישום המכונית. האם יש פיצוי?
חופש אינו הפקרות 17 לאפריל 2001 למעלה משש שנים מתגוששים ביניהם איגוד השמאים, המועצה לצרכנות, חברות הביטוח והמפקח על הביטוח, בבית המשפט העליון, על סוגיית שמאי הבית. עוד פרק בסאגה.
סיפור קפקאי פשוט 22 לפברואר 2001 סוכן הביטוח הפנה את המבוטח למוסך מטעם חברת הביטוח, כדי שהמבוטח יתקן שם את רכבו שניזוק.התיקון לא עלה יפה. מי אחראי כלפי המבוטח, לתיקון הרכב?
אחידות הפיצוי מול הנזק הממשי 4 לינואר 2001 השופט יצחק ענבר, מבית משפט השלום בירושלים, דן בחובתו של המבטח, לפצות את המבוטח, למרות אי קיום אמצעי המיגון שנדרשו בפוליסה. וכן האם ישולם מחיר מחירון?
החמצת הזדמנות 11 לנובמבר 2000 לשולחנו של בית המשפט העליון, מגיעה אחת הסוגיות המטרידות את עולם הביטוח : גובה הפיצוי עבור אובדן מוחלט של רכב, האם לפי שווי המחירון או לפי השווי הממשי?
נזק תוצאתי 9 למאי 2013 המבוטח חש כי אבן פגעה בגחון רכבו. בדיקתו הראשונית העלתה כי אין כל פגיעה ברכב. בתום הנסיעה הבחין בנזילת שמן מהמנוע. האם הנזק למנוע הוא "נזק תוצאתי"?
לא מתקנים ליקויים בטיחותיים 10 לפברואר 2013 רכב ניזוק בתאונה. חברת הביטוח שכנעה את המבוטח כי יכניס את רכבו לתיקון במוסך הסדר. המוסך ביצע עבודה רשלנית. המבוטח נאלץ לתקן את התיקון. התתנער המבטחת?
משפט אינו משחק שחמט 12 לאוגוסט 2012 בעת רכישת הביטוח סיכם המבוטח עם סוכן הביטוח, כי תיקון הרכב יבוצע בחלקים מקוריים וחדשים בלבד. כשאירעה תאונה כפר סוכן הביטוח בהסכמות. כיצד הכריע המחוזי?
לא לוקחת אחריות 29 למרץ 2011 משאית מבוטחת ניזוקה בתאונה. עקב טעות ברישום דגם המשאית שולמו פרמיות נמוכות. חברת הביטוח דרשה להשלים פרמיות לדגם היקר ובמקביל לשלם לפי הדגם הזול.
על היכולת להבחין 2 לנובמבר 2008 שני פסיכיאטרים קבעו כי נפגע תאונת דרכים סובל מנכות נפשית גבוהה לצמיתות. לדעת נשיאת בית המשפט המחוזי מדובר במתחזה. כיצד יכריע בית המשפט העליון?
את מי טוחנות טחנות הצדק? 26 ליוני 2008 תאונת הדרכים הפכה את הנפגע לקוואדרופלג, משותק בכל גפיו. בית המשפט בחן את צורכי הסיעוד האישיים של הנפגע והגיע למסקנה כי הוא זקוק לשני מלווים ישראלי וזר
לא כל כך מכבדת את מבוטחיה 14 לפברואר 2006 רכב המבוטח ניזוק בתאונה. המבוטח לא הגיש חוו"ד שמאי לשווי הרכב, אלא רק דף ממחירון לוי יצחק. האם על המבטחת במסגרת החובה לבירור החבות- להציג חוו"ד שמאי?
לא משלמת על טעויות 20 למרץ 2005 חברת הביטוח טעתה ברישום קוד הדגם של הרכב בפוליסה וסירבה לשלם למבוטח תגמולי ביטוח לפי שווי רכבו שנגנב. מי צריך לשאת במחיר הטעות, המבוטח או חברת הביטוח
השומרוני הטוב 20 לספטמבר 2004 מה תוקפה של החתמת מבוטח על כתב ויתור, כנגד תשלום חלקי של תגמולי ביטוח? על כך השופטת מלכה אביב, מבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים.
ניסיון התחמקות כושל ויקר 7 לספטמבר 2004 המבוטח שיחק עם בתו על שפת הים בסמוך לתיק הים בו היו מונחים מפתחות הרכב. לפתע גילה כי המפתחות נעלמו ועימם הרכב. האם המבוטח התרשל בשמירה על המפתחות?
מחירון המעביר נטל 4 למאי 2004 בית המשפט פסק לטובת המבוטח במחלוקת עם חברת הביטוח. או אז שלפה חברת הביטוח שפן: המבוטח שכח להגיש לבית המשפט חוות דעת על גובה הנזק, ולכן לדידה יש לדחותו
ולקינוח: ריבית מיוחדת 30 לנובמבר 2003 מכוניתו של המבוטח ניזוקה בתאונה. חברת הביטוח העלתה שלל של טענות כלפי מבוטחה: הפוליסה בוטלה בטרם התאונה, הכיסוי הביטוחי הגביל את גיל הנהגים וכו'
סיכון זהה 30 ליולי 2001 המבוטח, חייל בשרות סדיר, חתם על הסכם פוליגרף והתחרט. המבטחת בביטוח מקיף סירבה לשלם לו את תגמולי הביטוח. האם הסירוב לגשת לבדיקה הוא ויתור על התביעה?
הודיה שקטה בחוסר סימטריה 21 למאי 2001 המבוטח גילה כי המבטחת שלו נוהגת בחוסר סימטרייה. את תגמולי הביטוח לרכב היא קובעת על ערך ממשי ואת הפרמיה היא קובעת לפי המחירון. האם יאושר כתביעה ייצוגית
מחירון במחלוקת שופטים 8 לספטמבר 1998 רכבו של המבוטח ניזוק באובדן מוחלט. האם תגמולי הביטוח למבוטח יופחתו בהתאם לשווי הרכב הממשי ביום בהתחשב בפרמטרים המפחיתים מערכו. סקירת מחלוקת הפוסקים ב
קורלציה בין פרמיה לתגמולי ביטוח 22 ליולי 1998 רכב המבוטח ניזוק קשות בתאונה והוכרז אובדן כללי. בית המשפט דן בשאלה האם שווי הרכב יחושב לפי המחירון שעל פיו נקבעו הפרמיות או על פי נתוני הרכב הספציפי?