על האמת ועל החסיון 29 למרץ 1998 בית העסק נפרץ. חברת הביטוח סירבה לחשוף בפני המבוטח את חוות דעת השמאי שמינתה לאמוד את הנזקים. בית המשפט דן בחסיון המסמכים שערך השמאי.
מדריך למבוטחים נפגעי אסון הכרמל 13 לדצמבר 2010 עם שוך הלהבות, נפגעי אסון הכרמל החלו להתמודד עם שיקום נזקי השריפה. הנפגעים יאלצו להתוודע במהרה לזירה בה שולטים חברות הביטוח, החוקרים ועורכי הדין.
עיניים לו ולא יראה? 7 לאוקטובר 2010 החנות נפרצה. המבטחת טענה שלא הותקנו אמצעי המיגון הנדרשים. במשפט התברר שהחנות שופצה והותקנו אמצעי מיגון אחרים, וסוקר הביטוח אף ביקר בחנות בעת השיפוץ.
שינוי כיוון 20 ליוני 2010 פריצה לבית העסק. חברת הביטוח שילמה לפי הערכת השמאי מטעמה. המבוטח סבר כי קופח ופנה לביהמ"ש. בביהמ"ש הופתע לגלות כי חברת הביטוח מכחישה את עצם קרות הארוע
בא לקלל ויצא מברך 8 לנובמבר 2009 המוסך של המבוטח נפרץ. חברת הביטוח דחתה את התביעה בטענה כי אמצעי המיגון לא הותקנו במוסך. סוכן הביטוח העיד כי המבוטח התעלם מדרישות הסוקרים שנשלחו אליו.
התנהגות נלוזה 8 ליוני 2003 עסקה של המבוטחת נפרץ. חברת הביטוח העלתה שלל טענות. החברה כפרה בעצם קרות הארוע, העלתה ספקות לגבי כמות המלאי שנגנב, טענה לתת ביטוח. כיצד הכריע ביהמ"ש?
סכום ביטוח כאמת מידה 23 לנובמבר 1992 ארעה פריצה בעסק המבוטח. בית המשפט העליון דן בחזקה כי סכום הביטוח בפוליסה משקף את ערכו הממשי של הנכס המבוטח ועל מי מוטל הנטל להוכיח את שווי הנכס
העליון: חייבים לסכן חיים למען הביטוח אבל בשכל ישר 24 ליולי 2018 האם חברת הביטוח רשאית לדרוש מציבור המבוטחים לסכן את חייהם כדי לזכות בתגמולי הביטוח. הסוגיה הגיעה עד בית המשפט העליון.
חצרים מלוטשים 20 למאי 2014 יהלומים הופקדו בבנק כמשכון להבטחת אשראי. הבנק מסר את היהלומים ליהלומנים לצורך עיבודם. חלק מהיהלומים לא חזר לבנק. ביהמ"ש העליון דן האם יש כיסוי ביטוחי
כאשר מומחי חברת הביטוח סותרים את טענותיה בבית המשפט 9 לאפריל 2013 חנות אביזרי כלי הרכב המבוטחת נפרצה. על אף עמדת המומחים מטעמה, שסברו שיש להכיר בתביעה, סירבה חברת הביטוח להכיר בה בטענות סרק.
לא ינום ולא ישן מבוטח בישראל 17 לפברואר 2013 עסק נפרץ בשבת. נמסר למבוטחים: הפרתם תנאי בפוליסה להיות מחוברים למוקד 7 ימים בשבוע. האם ייתכן שבמדינת היהודים חברת ביטוח תדרוש ממבוטחים לחלל שבת?
למי שייך המע"מ לחברת הביטוח או למבוטח? 4 לנובמבר 2012 למבוטח רכב בליסינג. בהתאם לדרישת חוזה הליסינג, רכש המבוטח ביטוח מקיף. הרכב נגנב. חברת הביטוח שילמה את תגמולי הביטוח אבל ללא מע"מ. כיצד יכריע ביהמ"ש?
טריק ביטוחי: איך למכור מוצר ולרוקן אותו מתוכן 26 ליולי 2012 תקליטן ביקש לבטח ציוד מקצועי המאוחסן בביתו. סוקר העריך את הציוד ושולמה תוספת פרמיה. הבית נפרץ, להפתעת המבוטח- המבטחת טענה כי ציוד עסקי מוחרג מהפוליסה.
ליידע ולוודא מהי מודעות המבוטח 18 לאוקטובר 2011 בית העסק נפרץ. המבטחת סירבה לשלם, בטענה כי המבוטח לא טרח לסור לעסקו משדווח על קריאות האזעקה. המבוטח טען שלא ידע כי הוא חייב להגיע בכל עת שנשמעת אזעקה.
ביטוח תמורת סיכון חיים 9 לינואר 2011 עסקו של המבוטח נפרץ. חברת הביטוח: הפוליסה קובעת כי בכל אתרעת אזעקה עליך לבצע בדיקה בעסק. האם חברת ביטוח זכאית להתנות כיסוי בכך שהמבוטח יסכן את חייו?
טיפול כושל ורשלני 28 לאוקטובר 2010 ממשאית המבוטח נגנבו חלקים. המבוטח ביקש לתקן את המשאית במוסך המוכר לו. האם על חברת הביטוח לשלם לפי הצעת המחיר הזולה שבידה, או את מלוא עלות התיקון?
לא ינום ולא ישן מבוטח בישראל 17 ליוני 2010 מחסן נפרץ. המוקד התקשר למבוטח, אולם זה ישן שינה עמוקה לאחר שנטל כדור שינה. חברת הביטוח נזפה במבוטח על שנרדם בשמירה ודחתה תביעתו. כיצד הכריע ביהמ"ש?
הליך סרק 17 ליוני 2010 סוכן הביטוח הוזיל את הפרמייה מבלי לגלות למבוטח שהוקטנו סכומי הביטוח. האם המבטחת אחראית להתנהלות הסוכן? האם חייבת המבטחת בריבית עונשית בשל התנהלותה?
למה התכוון משורר הפוליסה? 2 ליוני 2010 הדירה נפרצה דרך תריס חשמלי. המבטחת: אין כיסוי כי הפוליסה דרשה התקנת סורג. המבוטח טען כי הפוליסה נוקבת במונח "סורג תריס" והתריס החשמלי הוא "סורג תריס".
הפוסל במומו פוסל 25 למאי 2010 בית העסק של המבוטחת נשדד. חברת הביטוח טענה כי קלדנית טעתה בהקלדת סכום הביטוח בפוליסה, והמבוטחים ניסו במרמה לנצל את טעות הקלדנית ולכן לא מגיע להם כלום!
מגלגלת טעויות על אחרים 9 למאי 2010 בית העסק המבוטח פעל מתוך שתי חנויות סמוכות. באחת חנות ממתקים. בשניה תבלינים. שרפה פרצה בחנות הממתקים. חברת הביטוח למבוטח: רק חנות התבלינים מבוטחת.
חריגים חבויים בין שורות צפופות 11 לאפריל 2010 רכב נגנב ממוסך בשעות הפעילות. הפוליסה שלנו אינה מכסה גניבות שנעשו לאחר שעות הפעילות במוסך וגם אינה מכסה מוסך העוסק בטרייד אין, טענה חברת הביטוח ודחתה
עמדה מופרכת 3 לנובמבר 2009 סערה הביאה לקריסת הרפת של המבוטחת. המבנה של הרפת, טענה המבטחת, הוקם ללא תכנון וללא תמיכות ולכן היה צפי לקרוס. וכן קיים חריג -אין כיסוי לתכנון לקוי.
כשלה בניסוח 27 לאוגוסט 2009 המחסן של המבוטחות נפרץ. נגנבו ממנו 330 מסכי מחשב. חברת הביטוח הוכיחה כי מערכת האזעקה שנדרשה בפוליסה כשלה. האם הפרת תנאי המיגון פוטרת את המבטחת?
ניסיון פסול לעקוף 30 לאוגוסט 2007 רכבה של המבוטחת נגנב. המבוטחת עברה בדיקת פוליגרף והמכשיר זיהה תגובות של אמירת שקר. האם יעתר ביהמ"ש לבקשתה להעביר את רישומי הפוליגרף למומחה אחר?
הלך השלט הלך הביטוח 27 לאוגוסט 2007 מכוניתה של המבוטחת נגנבה. בבדיקת חוקר חברת הביטוח התברר כי המפתח והשלט מקולקלים. האם בנסיבות אלה פטורה חברת הביטוח מתשלום?
כולנו בני אנוש 17 ליולי 2007 המבוטח חתם על התחייבות להגיע לעסקו בכל פעם שהוא מקבל קריאת מהמוקד. באחת מהקריאות באמצע הלילה, המבוטח לא הגיע לבית העסק והמשיך לישון. האם יש כיסוי?
גם רשלנות בסיכון המבוטח 21 ליוני 2007 עסקם של המבוטחים נפרץ. התברר כי האזעקה לא הייתה מחוברת למוקד בחיבור קווי, אלא בחיבור אלחוטי . האם חברת הביטוח פטורה שהמבוטח לא מפעיל בטעות את האזעקה?
מתישה את מבוטחיה 11 ליולי 2005 רכב נגנב. חברת הביטוח חשדה במבוטחים כי ידם הייתה במעל. השופטת ארנה לוי מביהמש השלום בתא המתינה והמתינה לעדויות המוכיחות מרמה
"אם יש סיכוי שהסוס יחיה צריך להציל אותו" 16 למרץ 2006 סוסתם של המבוטחים חלתה ואושפזה בבית החולים. שמאי חברת הביטוח הנחה, על פי חוות דעת מומחה, את רופאי בית החולים כיצד להציל את חיי הסוסה. דיון בהקטנת הנזק
מבחן התוצאה 15 למרץ 2006 גנבים פרצו לבית עסקו של המבוטח. לא היה ספק כי המבוטח דרך את האזעקה. חברת הביטוח עוררה ספק רק בשאלה אם האזעקה נדרכה בפועל. האם המבטחת פטורה?