Change text to large sizeChange text to medium sizeChange text to small size

"תנאי ברשיון מול תנאי לקיום רשיון והמנהל שגורלו ביניהם" - פסקי דין במקרים דומים

1 - 32 מתוך 1,199

הפתעת השנה מול אכזבת השנה

29 לספטמבר 2008
לקראת ראש השנה התשס"ט, התבקשנו על ידי עיתון ידיעות אחרונות באינטרנט להביע את דעתנו לגבי השנה החולפת בתחום הביטוח: על האכזבה ועל ההפתעה.

מסלק תביעות גם הוא מבטח

28 לדצמבר 2000
האם חברה שכל עיסוקה בסילוק תביעות ביטוח ואינה מנפיקה פוליסות, נחשבת למבטח שחוק הפיקוח על עסקי ביטוח חל עליה וזקוקה לרשיון מבטח? ביהמ"ש העליון מכריע.

המפקח על הנזירות של האם תרזה

6 לאפריל 2011
בשעה טובה פורסם הנוסח הסופי של חוזר המפקח בנושא בירור תביעות. החוזר נועד למנוע מחברות הביטוח לנצל את מצוקת המבוטחים להתחמק מיישוב הוגן של תביעות.

מדריך למבוטחים נפגעי אסון הכרמל

13 לדצמבר 2010
עם שוך הלהבות, נפגעי אסון הכרמל החלו להתמודד עם שיקום נזקי השריפה. הנפגעים יאלצו להתוודע במהרה לזירה בה שולטים חברות הביטוח, החוקרים ועורכי הדין.

רוקחים בחסות בג"צ

20 לספטמבר 2010
מטרת חוזר המפקח בעניין בירור ויישוב תביעות היא לגרום לתאגידי ביטוח לברר תביעות "בתום לב, ענייניות יסודיות" האם בסופו של דבר ירוקן החוזר מתוכן?

הפליה בביטוח: בדרך לרפובליקת בננות

17 לינואר 2010
בעקבות פיגוע הרצח במועדון הברנוער בתל אביב, מסרבות חברות הביטוח לבטח אירגון גאה. הנימוק: מדובר ב"לקוחות בסיכון גבוה".האם מותר לחברות הביטוח להתנער כך?

על שכרו של אמון

22 לנובמבר 2009
הסקירה האחרונה, תחת הכותרת "הקומבינה כבר לא משתלמת", עסקה בחוזר חדש של המפקח על הביטוח.
החוזר אוסר על סוכני ביטוח לקבל מנותני שרות (דוגמת מוסכים, ע

הקומבינה כבר לא משתלמת

22 לנובמבר 2009
הנחיה חדשה של המפקח על הביטוח קובעת כי סוכן ביטוח לא יקבל כל תמורה או כל טובת הנאה אחרת, בין בשל הפניית לקוח לנותני שירות. חוזר המפקח חושף תופעה כואבת

על שלושה מינויים מעוררי תקווה

29 לאוגוסט 2009
מינויים של שלושת שופטי העליון החדשים, יצחק עמית, ניל הנדל ועוזי פוגלמן, מעורר תקווה ומחמם לב. שלושת השופטים הוכיחו בעבר רגישות לזכויות מבוטחים ונפגעים

יתייצבו המנהלים בפני

1 לפברואר 2009
עורך דינה של המבטחת הודיע כי מרשתו מסרבת לפשרה שהציע השופט. השופט זימן לדיון את מנהלת מחלקת התביעות כדי שתסביר את הסירוב. חברת מערערת על הזימון.

אכזבת השנה מול הפתעת השנה

30 לנובמבר 2013
לקראת ראש השנה התשס"ט, התבקשנו על ידי עיתון ידיעות אחרונות באינטרנט להביע את דעתנו לגבי השנה החולפת בתחום הביטוח: על האכזבה וההפתעה.

קץ עידן הפוליגרף?

17 ליוני 2008
בהנחיה שנכתבה בלשון ברורה וחד משמעית, שם המפקח על הביטוח, ידין ענתבי, קץ לתופעה המבישה של הכשלת מבוטחים תמימים באמצעות בדיקות פוליגרפיות.

לשפוט בניגוד לצו המצפון

13 לדצמבר 2007
עורך דינה של המבטחת הוא בן של חברים טובים של השופטת. השופטת החליטה לפסול עצמה מלדון בתביעה נגד המבטחת. האם בית המשפט העליון יכפה על השופטת לדון בתיק?

המגן האחרון

17 לספטמבר 2007
שופטי ישראל רואים עצמם חסידים של זכויות האדם. אולם כשהדברים מגיעים להכרעה בין האזרח הקטן לבין תאגידי הביטוח, מתגלה אצל חלק ניכר משופטינו רפיסות.

שופטת השנה בתחום הביטוח

28 לדצמבר 2006
נתבקשנו על ידי עיתון ידיעות אחרונות באינטרנט, לבחור את השופט אשר לדעתנו השפיע ביותר השנה על תחום משפט הביטוח. הבחירה שלנו לא הייתה קשה.

ערך חייו של ילד בישראל

25 לאפריל 2006
כמה שווים, בבית המשפט העליון, חייו של ילד שנהרג בתאונת דרכים או במעשה עוולה?את התשובה נותן השופט אליעזר ריבלין.

מחזיר השנים האבודות למפרע

1 למרץ 2006
האם הלכת השנים האבודות, שהקנתה פיצויים משמעותיים יותר עבור אדם שחייו נקטעו בעוולה, חלה רטרואקטיבית, גם על עוולות שהתרחשו בטרם מתן ההלכה?

לא לוותר

25 לספטמבר 2005
המפקח על הביטוח הוציא הנחיות הפוסלות את התנהגותן של חברות הביטוח בכל הנוגע להחתמת תובעים על כתבי שחרור גורפים. ההנחיות אוסרות על חברות הביטוח להחתי

נבל ברשות התורה

15 לנובמבר 2004
האם רשאית חברת ביטוח להטיח במבוטח טענות מרמה ארבע שנים לאחר קרות מקרה הביטוח ובניגוד להנחיית המפקח על הביטוח שלפיה יש להעלותן מייד בהזדמנות הראשונה.

כמו נמלים בחודשי הקיץ

2 לאוגוסט 2004
קבלני הובלה פרסמו במדריך דפי זהב הובלה עם "אחריות וביטוח מלאים לכל הובלה". האם לאור נוסח פרסום זה חל חוק חוזה הביטוח על חוזה ההובלה?

אין מקצה שיפורים

20 ליולי 2004
חברת הביטוח דחתה את תביעת המבוטחת, אולם שמרה בבטן את טענותיה, כי המבוטחת ביצעה מעשי מרמה והעלימה עובדות. האם רשאית המבטחת לעלות טענות אלו במשפט?

נאמנות כפוית טובה

24 לפברואר 2004
המפקח על הביטוח הוציא חוזר המחייב סוכני הביטוח לשמור כספי פרמיות בחשבונות נאמנות ואף בניהול חברות נאמנות של חברות הביטוח. בית המשפט העליון דן בחוזר.

המפקח על הביטוח- מפקח עם שיניים

23 לדצמבר 2002
חברת הביטוח דחתה את תביעת המבוטח. כאשר המחלוקת הגיעה לבית המשפט, ביקשה החברה להוסיף נימוק, שלא הועלה במכתב הדחייה הראשוני. דיון בהנחיות המפקחת בעניין.

קרח מכאן ומכאן

20 לאוקטובר 2002
בתביעות נזיקין, השופט מנכה מסכום הפיצויים המגיע לנפגע, את הסכומים שהוא מקבל מהביטוח הלאומי. כיצד על השופט לנהוג כאשר זכותו של הנפגע אינה ברורה?

עמל חיים בשבעה ימים

8 לאוקטובר 2002
ההתקשרות בין הסוכן לחברת הביטוח פגה. הסוכן הודיע לחברת הביטוח כי הוא פורש. חברת הביטוח מיהרה להציע את תיק הסוכן הפורש לסוכנים אחרים. האם תאלץ להמתין?

יתיצבו המנהלים בפני

21 לנובמבר 2001
השופטת הציעה לעוה"ד פשרה וזה סירב לקבלה. האם רשאית השופטת לזמן את מנהלי מרשתו של עורך הדין, כדי להציג בפניהם אישית את הצעת הפשרה? דיון בביהמ"ש העליון.

מותו של עקרון השיפוי

12 לאפריל 2001
חברות הביטוח התקוטטו ביניהן בבית המשפט העליון בסוגיית ביטוח הכפל. בלהט הויכוח, העלו טיעונים שהובילו את בית המשפט העליון לאחד התקדימים החשובים ביותר.

רופא המגזים בקביעותיו

22 למרץ 2001
חברת הביטוח הסכימה למינויו של מומחה פסיכיאטרי מסויים. לאחר מכן הסתבר לה שמדובר במומחה הידוע כפרו תובעים במידה קיצונית. ביהמ"ש העליון דן האם לבטל המנוי

זכות יסוד לגישה אל בית המשפט

7 למרץ 2001
השופט בועז אוקון, רשם בית המשפט העליון, קובע כי יש להקל עם מבוטח המגישים ערעור נגד חברת ביטוח ולהקל עליהם כפי שהוא מקל על חברות ביטוח בהפקדת ערובה